"In de derde week van mijn traineeship was ik al alleen op de baan, het is leuk, maar tegelijk ook spannend om zo’n grote zelfstandigheid te krijgen"

Alix vertelt over haar eerste werkervaring bij AB InBev als trainee

De keuze om haar kandidaat te stellen voor een traineeship bij AB InBev was geen moeilijke keuze voor Alix Fontaine. Haar grootvader vertelde altijd met liefde over de producten, maar ook de Belgische biercultuur had al lang haar aandacht. Alix is een gedreven persoon die zich 100% voor iets geeft. Dat is ook nodig in het traject van een traineeship, het is belangrijk dat je gedreven bent en je volledig wil inzetten.

Het begin van haar traineeship was vooral de verkenning van het AB InBev bierportfolio zodat ze dit kon overbrengen naar haar klanten. Het zijn zeker niet alleen de bieren die men moet leren kennen, maar ook digitale tools. Na het portfolio kreeg ze de kans om een collega te schaduwen voor twee weken. “AB InBev geeft een goede begeleiding in het begin, maar je krijgt ook een grote zelfstandigheid. In de derde week van mijn traineeship was ik al alleen op de baan, het is leuk, maar tegelijk ook spannend om zo’n grote zelfstandigheid te krijgen.”

Alix heeft veel geleerd van haar collega’s en dat was ook nodig want het ging snel.

“Het was leuk om te zien dat mensen in mij geloven en dat ik direct een eigen project met de nodige verantwoordelijkheid kreeg. AB InBev is een bedrijf dat in je investeert.”

Alix moet vaak haar mannetje staan in de sales wereld. “Veel klanten proberen iets los te krijgen omdat een concullega is langsgekomen maar je moet duidelijk op je strepen staan.” Ze komt ook vaak concullega’s tegen, dat is niet gemakkelijk maar er is altijd respect naar elkaar toe.

Het programma is hard werken en soms een sprong in het diepe, toch zou ze het iedereen aanraden. Ze leert nieuwe mensen kennen, het is uitdagend, ze groeit als persoon en binnen het bedrijf. “Het is een geweldig bedrijf om voor te werken, ik heb het groepsgevoel en de power van de mensen die hier werken nog nooit meegemaakt.”

Heb je nu ook zin gekregen om je kandidaat te stellen voor een van de vacatures binnen AB InBev? Neem dan eens een kijkje op onderstaande ​ link en misschien maak jij binnenkort wel deel uit van ons team. Succes! https://europecareers.ab-inbev.com/age-restrictions-form